Monday, September 17, 2007

الاهلي ودجاج كنتاكي












بعد لما الدوري الموسم اللي فات خلص
وبعد لما الكاس كمان حصله
كان في ماتشين جامدين اوي
الاهلي والزمالك
والاهلي والاسماعيلي
وطبعا الاهلي روقهم بالادب وبالذوق
وطلعت الجماهير تقول ع الاسماعيلي الكتاكيت الصفرا وع الزمالك الفراخ البيضة
اوم ايه
بعدها علىطول الاقيلك الزمالك حاطط صورة اخونا كنتاكي علي صدر التي شيرت وضهره
يعني ختم ولا مؤاخذة
وبكده بقت رسمي وبقا الاهلي بيلعب مع دجاج كنتاكي
الدجاج فط ونط وقعد يجري في الملعب
كاك كاك كاك
الاهلي حلق عليه
و
دبحه
مبروك للاهلي
ولا عزاء للدجاج ولا الكتاكيت

30 comments:

ما علينا said...

الف مبروك للاهلي

بس زي ما انت عارف الكورة

مالهاش كبير
وغالب ومغلوب

يعني بييجي عليه اليوم
اللي بيبقى هو الفرخة وبيندبح
لو قسناها على انها دبح


لعلمك انا اهلاوية جدا جدا

وكل سنة وانت طيب
والى الرحمن اقرب

وارجو تتقبلني زائرة لمدونتك الجميلة

rack-yourminds said...

ايه يا عم انت شكلك اهلاوي صميم

علي فكره انا لا اهلاوي ولا زملكاوي انا بشجع الكوره الحلوه


بس ايه رايك لما الاهلي لعب مه الفريق الاسباني وخدله تقريبا 5 صفر ولا الفريق السوداني ههههههه

معلهش حبيت اغلس عليك شويه

كل سنه وانت طيب يا عسل

غمض عينيك said...

اخيرا ماعلينا منوراني في البلوج
ياااااه
دايما بشوف تعليقات التحفة عند باقي البلوجرز وكنت بحب اقراها اوي
نورتيني يا ماعلينا
بجد
انا كمان اهلاوي...بس مش جدا جدا
يعني مش متعصب خالص
بس بصراحة بحترم اوي تميز الاهلي في نجاحه وتفوقه
وفي نفس الوقت بكره اوي غرور الزمالك وعدم احترامه لابسط القيم والاخلاق في حاجات كتير
عشان كده ماتشات الاهلي والزمالك بتاخد عندي اكبر من مجرد ماتش

تحياتي ليكي
ونورتيني
ودايما مشرفاني
محمد سمير

غمض عينيك said...

---وحيد---
ياباشا ايه النور ده
ياعم لا لا انا مش اهلاوي صميم ولا متعصب
شوف كده ردي على ما علينا وانت تفهم التيته

نورتني ياكبير
بقالك كتير مكسل ومبنقرالكش حاجة
نورتني

محمد سمير

rack-yourminds said...

بجد متضايق شويه يار يت تدعيلي بجد

ان شاء الله هحاول اكتب جديد

في حفظ الله

لو بطلنا نحلم نموت said...

الف مبروووك يا جماعه علي فوز النادي الاهلي
ومش يخلوا عندهم دم ويحطوا اي لوجو علي التيشرت لونه ابيض
لا دول يحطوا احمر
طب بتحكوها فينا ليه
سبحان الله ؟؟؟؟

حواء said...

ههههههههههه والله دمك خفيف اوى ومبرك للأهلى ولو انى مش ليا فى الكورة خالص

Sдmo said...

اولا صباح الخير

وبجد مدونه جميله وتدل فعلا على شخصية صاحبها

ثانيا ياسيدى الف مبروك للاهلى - ولو انى زملكاوى - بس انا فعلا من اكتر المعجبين بالنادى الاهلى وكفاحه واصراره على الفوز وعدم الهزيمه مهما كانت الظروف

وانا ليه كلمه كده دايما اقولها لاصاحبى لما نتعقد فى حاجه فى شغلنا
( ياريتنا كلنا اهلى )

بس بقى ياسيدى انا لاقيت حاجه كده بصراحه فى ردك وهيا اللى شدتنى للرد

انت بتقول بتكره غرور الزمالك
بصراحه من فتره طويله وهو الغرور ده مشكله - للاسف - عند بعض لاعبى الاهلى
وده طبعا عشان الانجازات الهايله وده الى حد ما حقهم برده

والاهم بقى
غرور الزمالك ايه بس
هو الزمالك دلوقتى عنده ايه ؟؟
يتغر عليه !! ;)
اتمنى اكون ضيف خفيف على مدونتك الجميله
وكل سنه وانت طيب

بسمه عبدالباسط said...

مبروك للأهلى
وبعدين أنت شكلك ما بتحبش الزمالك خالص
بس بلاش الفرحة الزيادة ما هو زى ما فيه مكسب فيه برضة خسارة
وبلاش شماته
تحياتى لك

Radwa said...

بوست جميله اوى ودمها خفيف ومبروك للاهلى يا سيدى

Anonymous said...

محمد انا مليش فيالكورة يا بني بس بحب كنتاكي قوي وبعدين هرجع واقولك اني مقطعها علشان الله يحرقه الدايت وبعدين يابني فين ميل المودام انا سيبتلك ميلي المرة الي فاتت

سندباد said...

دايما رغم انف الجميع بنثبت للكل اننا الافضل

عصفور بلا أجنحة said...

ماشى يا عم
مبروك ليك وللأهلاوية كلهم
و متشكريين غلى التهزيق
زملاكوية بس عندى روح رياضية

Desert cat said...

الف مبروك للاهلى
ويارب دايما مرفوع الراس ان شاء الله

mesh2dra said...

السلام عليكم

زمالك
؟
!

يعنى ايه؟

انا سمعت الكلمة دي فين قبل كده
فين ...فين..:P

على فكرة
انا ماليش في الكورة خال"ث" بس
اهلوية بالتبعية لاخى المتعصب جدا:S

وبلاش الفرحة "المزقططة" دي
يوم لك ويوم عليك
مش كل يوم معاك:D

سلاماتي

غمض عينيك said...

---واحد---
سلامتك يا باشا الف سلامة
ربنا يوفقك للي فيه الخير
روق روق

---مصطفى---
الله يبارك فيك ياباشا
ودايما منورني


---بوسي كات---
كالعادة بفرح لما بشوف تعليقك
دايما منوراني كده يابوسي
انا بردو زي ماقلت مش اهلاوي متعصب ولا حاجة بس بحب ماتشات الاهلي ولزمالك اوي

نورتيني

---سامو---
اول زيارة ياباشا
نورتني
واتحفتني بالاسلوب الراقي الجميل ده
ربنا يكرمك
وانا متفق معاك بشده في ان كتير من لاعبي الاهلي بقوا مغرورين بس ده مش حقهم
دا لعب انهارده تكسب وبكره تخسر والغرور اول طريق الهزيمة
لكن انا كنت بتكلم على الاهلي ككيان مش مجرد لاعيبة
ولما قلت غرور الزمالك بردو كان قصدي على كيان اكتر منه لاعيبة


ياباشا شرفتني بزيارتك
وكل سمة وانت طيب
رمضان كريم

---بوس بوس---
ياستي لو الاهلي خسر هنقول لكل جواد كبوة
والناس هتصقف له وهتقول معليشي خيرها في غيرها وركز ومش عارف ايه
وهتكون مرتاحة نفسيا

وزي ما انا بحب الاهلي كنادي احترم نفيه وجماهيره..انا بكره الزمالك كنادي مصالح وتربيطات ونادي استخف بجماهيره ومعملهاش اي احترام

نورتيني يا بوسبوس
شكلك زعلتي من البوست ده ولا ايه؟


---رضوى---

انتي فين يارضوى
وفين كلامك الجامد
ليكي وحشه بجد
كل سنة وانتي طيبة
رمضان كريم
والله يبارك فيكي

نورتيني


---قلوب حائرة---
الله وماله الدايت
يابنتي الدايت المفروض يكون بلا افراط ولا تفريط
اديها كنتاكي مرة كل اسبوعين وخصوصا في الايام اللي عندك فيها مشاوير كتير

You will be added today Incha2Allah

---سندباد---
الف مبروك ياباشا
دايما كده
نورتني


---عصفور بلا اجنحة---
الله يبارك فيكي يا عصفورة يا كميلة انتي
شوفتي الماتش
كالعادة
وبعدين انا عارف ان الزمالكوية عندهم روح رياضية
ماهو مبقاش فاضل غيرها

:):)

دايما مشرفاني كده ومنوراني


---قطة الصحراء---

الله يبارك فيكي يا نانا
اخبار الصيام معاكي ايه


---مض قادرة---
الزمالك....ماتعرفيهوش
دا كان زمان نادي ماسكه واحد اسمه كمال درويش ومن ساعة مسابه والنادي بيختفي

كل سنة وانتي طيبة

صدقيني لو الاهلي خسر هيقولوا كبوة بطل

نورتيني يا مش قادرة

تحياتي لكم جميعا
محمد سمير

yas said...

مبروك للاهلىبسعموما الماتش مكنش عاجبنى اوى
ولاحظت برضه حكاية كنتكى واعقدت اقول هو مش مكسوف من نفسه وهو حاطط كنتاكى عليه كده
عموما احلى حاجة فى الماتش الخناقة اصلى بحب الخناقات موت ههههههههههههههههههه

Nohaz said...

فيييييييي الجووووووووووننننننننن

Reemo said...

:)))
مبروك للأهلى يا محمد
انا عن نفسى مليش فى الكوره
بس واضح انك اهلاوى متعصب
عامه الف مبروك للأهلى

كل سنه وانت طيب
رمضان كريم
يعوده عليك ربنا بالخير والبركه ان شاء الله

ياسر مدني ...دينامو الإخوان said...

كل عام وكل يوم وكل ساعه وكل دقيه لأ وكل ثانيه وانتوا ٌرب دايما من الله والي الله..وبمناسبه رمضان بفكركم بالفوازير اليوميه وهي عباره عن خلق وصحابي بطريقه شعريه .ولسه أدامكم فرصه تجاوبوا علي الأسئله اللي فاتت لإن كل فزوره ممكن تجاوب عليها خلال عشر أيام

islamz said...

اووووووووووووووه
اهلاويييييييييييييييييي

مبروك يا ابو سمرة ليلة امبارح كانت حمرا
هههههههههههههههه .. ده بقي الطبيعى الاهلى هو الاول ومن بعده يجى زى ما يجى فراخ كتاكيت بقي ان شالله فران
هيداس يعنى هيداس ..

تحياتى :]
وبيب بيب اهلى

Unknown said...

بص باه يا سيدى انا طالعة لبابا هو قال فى فيلم معبودة الجماهير انه زمهلكاوى انا كده برده

Anonymous said...

مبروك للأهلي
و تسلم على الدعااااء الجميل
للعندليب الرائع جداااااا
منى

Rania Lelah said...

ديما فى اغنية بتيجى بعد اى ماتش
مبروك مبروك مبروووووووك
مبروك عليكوا و علينااااااااااااا
عموما انا مليش فى الكورة
بس بما انك مبسوط من النتيجة
فمبروك يا عم
و احلى سلام للخواجة كنتااااكى

غمض عينيك said...

---ياسمين---
الله يبارك فيك يافندم
انا بردو مستغرب اوي من موضوع كنتاكي ده
مش منظر خالص
:):)
الزمالك بقا كومبو خلاص

نورتيني يا ياسمين


---نهى---
الله عليك
هو دا الكلام

--- ريمو---
نورتيني يا ريمو
ليكي وحشه والله
الله يبارك فيكي

انا مش متعصب والله ولا حاجة...شوفي كده التعليق التالت وهتفهمي قصدي ايه من الفرحة دي

نورتيني اوي ياريمو
وكل سنة وانتي بالف خير وسلامة

---ياسر مدني---
كل ينة وانت طيب ياباشا
ربنا كده يكرمك ويكرمنا
انا للاسف لسه ماروحتش اشوف الفوازير بس اديني فتحت اللينك اهوه وجايلك على طول

رمضان كريم

---اسلام ----

بييب بييب ..اهلييي
الف مبروك ياباشا
ويارب دايما كده الماتشات تتلون بالاحمر
والليلي كلها تبقى حمرا
ربنا يدينا ويديك الصحه
:):):):)
منورني دايما يا اسلام


---عاليا حليم---

ياااه للدرجة دي بتحبي بابا اوي كده
البوست الجاي اهداء مني ليكي ياعاليا


--- وحدانية---
ربنا يخليكي يامنى
وتنوريني دايما كده

---رانيا---
مبرووك مبرووك
مبرووك عليكم وعلينا
وكمان بعدها تهنئة الرئيس

بس تهنئتك احلى من الكل يارانيا
واحلى سلام للخواجة كنتاكي عشان خاطرك
نورتيني

تحياتي جميعا
محمد سمير

A long distance said...

الاهلي فوق الجميع
والف مبروك الفوز
وعقبال الدوري والكاس
وكاس العالم كمان
mrgkiller2020

حسام مراد said...

اهلاوى
اه
اهلاوى
مش تقول كده من امبارح بص انا مش اهلاوى وكمان ايه بكره الاهلى موووووووووووووووت
ولا سباب الناس كلها عرفاها
بس محدش يفهم غلط
والله والله الاهلى لما بيلعب فى افريقا او اى لقاء خارجى بكون مصرى اهلاوى متعصب كمان
بس فى مصر بكره كره الفريق بس ام المشجعين لا طبعا
مقدرش اكرهم اصل ابويا اهلاوى
ههههههههههههههههههههههههههه
وبقاله بتاع اسبوع ذاللنى
مع انى مصراوى يا اخى مش زملكاوى زى اخويا بس بحب الزمالك جداااااااااا وكان نفسى يربى الاهلى بتاعكم ده

ع العموم
اخيرا
الف الف مبروك ع الفوز الاونطه ده ومبروك عليكم التلات نقاط
ولسه ياباشا الصراع مستمر والدورى مشواره طويييييييييييييل

تقبل ارق تحياتى وسلاماتى

غمض عينيك said...

--a long distance--

نورتني ياباشا
والله يبارك فيك
وان شاء الله الدوري والكاس معانا


نورتني


--حسام مراد---

ياعن اونطة اونطة

ماهو احنا منين ما بنكسب لازم تقولوا كده...اونطة ..حظ...مش عارف ايه
ياعم خلي بس الزمالك يكسب بالاونطة
والنبي مرة واحده بس احسن اناا تعبتلكوا اوي

نورتني ياكبير
ولا دوري ولا كاس يازمالك يامحتاس

محمد سمير

Sameh M. Magdy said...

الحمد لله كسبنا

وظبطنا الاسماعيلي والزمالك

غمض عينيك said...

Loveheart

الله يبارك فيك

دايما كدا كسبانين ومظبطينهم كلهم

نورتني