Monday, November 17, 2008

اي حاجة...مش فارقة


انا مخنوق اوي

من ايه؟ من اللي بيحصل في التكية

انا اكره اللي يستعبطنى اكتر من اللي يسرقني

اكره اللي  يعمل فيها عبيط وشايف الدنيا وردية والحياة حلوة والمعدلات عالية وهو عارف الحقيقة

عايز اقل ادبي وماسك نفسي بالعافية

انا بقيت اكره اتفرج ع التلفزيون والبرامج الحوارية

انا عرفت يعني ايه تعمل عبده العبيط اللي فاهم كل حاجة واولها ان الناس كلها حمير ومش فاهمة ومصلحتها ومش عارفة انه بيستعبطها

يانهار اسود ع البروود

يانهار اسود ع التكية المنهوبة اللي ملهاش صاحب

يانهار اسود ع الوشوش المكشوفة اللي لا بتحس ولا بتشعر

الدنيا كلها تقول حالة كساد وازمة واحنا نقول ميت فل وعشرة

كاننا احنا اللي بنفهم وهما اللي بقر

كأن حالتنا الاقتصادية هي اللي معدية والباقيين بيجروا ورانا

ايه ياجدعان في ايه...ايه الاستهبال ده

لا لا لا لا بس على فكرة كله عشان خاطر الشعب والمواطن

والحمد لله اهو موضوع صكوك بيع البلد دي هتفك ع الناس شوية

400 جنيه و 500 جنيه عشان الناس تعيش بقا وتشبرأ نفسها

وبعدين يا اخي من حكم في ماله ماظلم

وزحمة يادنيا زحمة ولا حد واخد باله

واهو مولد وصاحبة نايم

ولا لأ مش نايم

دا داير في الساقية اللي مالهاش نهاية

داير عشان يعيش...يعيش ع الاقل زي البني ادمين

بيقولك البترول بقا ب خمسين دولار

بس عندنا هنا لسه مش متأكدين من الموضوع ده عشان كده البنزين لسه زي ماهو

يلا اهو كله عند العرب صابون

واهو امبارح حظروا النشر وغيروا الحرز وهنقول مبرووك قريب

ومن تاني

زحمة يادنيا زحمة ولا نعرف مين الجاني

المهم

شوفتوا الماتش امبارح؟؟؟

10 comments:

Dr. Ibrahim said...

واحنا اكتر شعب يركب المراجيح


تحياتى

د إبراهيم

sakayar said...

أنا مشوفتش الماتش بس شفت الاجوان
ههههههههههههه
ههههههههههههههه
هههههههههههههههههههه

اقولك على سر

الناس دي اتعلمت من اليهود حلو اوووي
بس للأسف ما اتعلموش من اليهود غير النصب

يلا بقى اشوفك على خير ومتحرقش دمك كده هو هيتحرق لواحده يا صاحبي

تحياتي

إيمان قنديل said...

أحنا فعلا شعب كسول ورخم،والناس موش عارفه مصلحتها


اما حكاية الحرز اللي أتغير


اقول ك على حاجه حاتزعلك مني انا عايزه هشام يطلع براءه لأسباب محدش يعرفها الا اللي عايش بره مصر

غمض عينيك said...

د ابراهيم

احنا احلي شعب تايه في الدنيا

نورتني بزيارتك


---سكاير---
على رأيك اهو محروق محروق
بس الاجوان كانت حلوة

نورتني


---كبارية---

والله ياصديقتي هشام من فلان مش فارقة معايا
المهم نتعود نواجه الحقيقة ونشتغل بالعدل حتى لو على حسابنا
الكدب هو اللي وصلنا لكده
الكدب واخواته من تزورير لتزييف الحقيقة لقهر وظلم وقلة قيمة


ربنا يستر
تحياتي
محمد سمير

Lola said...

انا شفت المتش ..وشفت زيك المتش اللى شغال فى الدنيا اللى احنا فيه دى...عارف ساعات بيبقى نفسي بجد يكون دا متش ومتذاع على التلفزيزن كمان عشان اقوم بكل ثقه اقفله..ويمكن كمان ارمى اى طوبه على الشاشه اكسرها وابرد قلبى... بجد بجد مش فارقه ...كلمه وراها كتييييييييييير اوى اوى.


انا ايه بس اللى جابنى عندك!!

لولا

بس خلاص ... said...

قصدك اى ماتش
الاهلى اتعود على النصر
والفريق التانى اتعود على النصب
وفى الاخر احنا مجرد مشجعين بنهتف ونردد وندفع تمن التذكرة ....مولد وصاحبه غايب ..سيدى المرزوق من جيب الغلابه ... فاضل بس نقول ودقى يامزيكا

إيمان قنديل said...

فين شقاوتك

غمض عينيك said...

---لولا---

اللي جابك عندي النصيب
اهم حاجة انك نورتيني


---بس خلاص---

على رأيك محدش بيدفع تمن التذكرة الا احنا

--مكسوفة---
سعيد اوي بوجودك
اوي اوي

شقاوتي موجودة بس مجروحة

نورتيني
محمد سمير

ايام العمر said...

اهم حاجة فى الموضوع
الماااااااااتش
طبعا
عشااااااان ملاين بيتابعوا
انما الباااااااااقى
.......................
اهة لو السطر الى فوق ظهر نقط
تبقى الرقابة شالتة
هههههههه

Nohaz said...

mate7r2ash damak
3aref el mefales el ba2a 3al 7adida we 3aiz 7ad yebi3 lo el 7adida

aho e7na el hobl el hybi3o lina el 7adida